Naujienos

Erasmus + projektas „Inovatyvus, įtraukus ir skaitmeninėmis kompetencijomis grįstas ugdymas - iššūkis ar galimybė mokymosi procese?“, Nr. 2024-1-LT01-KA122-SCH-000228424

2024-09-19

Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centras nuo 2024 rugsėjo mėn. pradėjo Erasmus+ programos projekto ,,Inovatyvus, įtraukus ir skaitmeninėmis kompetencijomis grįstas ugdymas - iššūkis ar galimybė mokymosi procese?“, Nr. 2024-1-LT01-KA122-SCH-000228424 įgyvendinimą.
Pagrindinis projekto tikslas: stiprinti mokinių, mokytojų anglų kalbos žinias, skatinti mokinius dalyvauti tarptautinėse veiklose, stiprinti mokinių socialinius įgūdžius, plėtoti jų pasaulėžiūrą, skatinti prisidėti prie tarptautinių iniciatyvų, ugdyti mokinių ir mokytojų skaitmenines kompetencijas, pažinti STEAM metodiką. Perimant gerąją patirtį, VTVPMC planuojama sukurti ugdymo kokybę gerinančią edukacinę aplinką, kuri atlieptų mažiau galimybių turinčių mokinių poreikius, o mokytojams leistų įvaldyti darbo šioje aplinkoje metodus.
 
Projekto uždaviniai:
1. Bendrojo ugdymo stiprinimas ir tarptautiškumo skatinimas.
Šiuo projektu siekiama stiprinti mokinių ir mokytojų anglų kalbos žinias, skatinti dalyvauti tarptautinėse veiklose bei ugdyti tarpkultūrines kompetencijas. Mokinių ir mokytojų stažuotės numatytos Latvijoje, Suomijoje ir Portugalijoje, o dalyvavimas Erasmus+ programoje leis profesinio mokymo centrui užmegzti naujas tarptautines partnerystes, užtikrinant mokymo proceso tarptautiškumo tęstinumą. Šios veiklos skatina mokinius ir mokytojus tobulinti savo socialinius bei kalbos įgūdžius, gerinti bendrąsias ir universalias kompetencijas, tokias kaip kritinis mąstymas ir gebėjimas prisitaikyti įvairiose situacijose.
2. Įtraukiojo ugdymo diegimas mokymo įstaigoje
Vykdydamas įtraukiojo ugdymo planą, centras siekia užtikrinti, kad kiekvienas mokinys gautų lygiavertę mokymosi galimybę, atitinkančią jo ugdymosi poreikius ir gebėjimus. Projekte skiriamas dėmesys mokiniams, turintiems mažiau galimybių, kurie dažniausiai susiduria su iššūkiais dalyvauti tarptautiniuose mobilumuose. Tokių mokinių įtraukimas į tarptautines veiklas prisidės prie jų pasitikėjimo savimi, socialinių įgūdžių bei mokymosi rezultatų gerinimo. Įtraukiojo ugdymo metodiką diegiantys mokytojai ir specialistai (pvz., socialiniai pedagogai) turės galimybę susipažinti su tarptautine partnerių patirtimi ir įgyti naujų kompetencijų, reikalingų dirbant su įvairių poreikių mokiniais. Remiantis partnerių patirtimi, VTVPMC bus kuriama nauja ugdymo kokybę gerinanti aplinka, kuri skatins įvairovę bei mokinių ir jų šeimų įtrauktį į mokyklos bendruomenės gyvenimą.
3. Skaitmeninių kompetencijų ir STEAM metodikos ugdymas
Centras planuoja stiprinti skaitmeninio ugdymo aspektą ir skatinti mokytojus bei mokinius įsitraukti į STEAM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, meno ir matematikos) ugdymo veiklas. Mokiniai turės galimybę susipažinti su STEAM School Label platforma, kurioje pateikiama įvairi informacija apie STEAM ugdymo kriterijus ir strategijas, bei galės bendrauti su kitomis STEAM mokyklomis.
 
Projekto trukmė: 2024.09.02 - 2026.03.01
Projekto biudžetas: 51543 Eur
 
Tarptautinė patirtis leis mokiniams įgyti darbo rinkai reikalingų kompetencijų, tokių kaip informacinių technologijų išmanymas ir gebėjimas integruoti skaitmeninius įgūdžius kasdieniame mokymosi procese. Mokytojai, dalyvaujantys projekte, galės gilinti žinias apie inovatyvias mokymo metodikas ir kartu stiprinti Centro mokymosi aplinką.
Šio projekto įgyvendinimas ne tik praturtins mokinių ir mokytojų patirtį, bet ir prisidės prie inovatyvios, įtraukios ir tarptautinei bendruomenei atviros mokymosi aplinkos kūrimo VTVPMC.