Europos Komisijos finansuojamas "Erasmus+" projektas ,,CIRCVET - CIRCULAR ECONOMY PRACTICAL TRAINING MATERIALS FOR PLASTIC MANUFACTURING INDUSTRIES" yra labai įdomi ir svarbi tarptautinė iniciatyva, kuria siekiama skatinti žiedinės ekonomikos praktiką Europos plastiko pramonėje.
Projekte dalyvauja 12 partnerių iš visos Europos: iš Ispanijos - AIJU (projekto koordinatorius), Universidad de las Palmas de Gran Canaria, iš Lietuvos - LINPRA, Visagino technologijos ir verslo profesinio mokymo centras ir Alytaus profesinio rengimo centras, iš Vokietijos - Kunststoff Institut Ludenscheid, iš Prancūzijos - Polymeris ir Infinitivity Design Lab, iš Italijos - Trento universiteto, HIT ir Proplast klasteriai, o iš Portugalijos - CENTIMFE klasteris.
CIRCVET suvienija visas kompetencijas ir žinias, reikalingas projektui įgyvendinti ir geriausiems rezultatams pasiekti:
- 5 partneriai (AIJU, CENTIMFE, PROPLAST, POLYMERIS, LINPRA) atstovauja šio sektoriaus MVĮ, kurios yra MVĮ asociacijos ir (arba) klasteriai. Trys iš jų taip pat yra mokslinių tyrimų centrai (CENTIMFE, PROPLAST, POLYMERIS), remiantys inovacijas.
- 5 partneriai (KIMW-Q, ULPGC, UNITRENTO, APRC, VPM), atstovaujantys švietimo ir mokymo sektoriui, t.y. universitetai, profesinio mokymo centrai.
- 1 partneris (IDL) turi techninę kompetenciją, žinias ir patirtį kurti ir diegti IRT išteklius.
- 1 partneris (HIT) atstovauja inovacijoms verslo modelių ir verslumo srityse, kurios yra pagrindiniai aspektai pereinant prie žiedinės ekonomikos modelio.
CIRCVET konsorciumas sulaukė susidomėjimo iš daugelio subjektų, kurie jau dabar nori įsitraukti į šią iniciatyvą: MESAP klasteris, ATIM klasteris, Cassa Edile di Mutualità e Assistenza Interprovinciale del Veneto ir Mancomunidad del Norte de Gran Canaria.
Projekto tikslai:
- Sukurti išsamiausią, nemokamą ir labiausiai žiedinės ekonomikos principams pritaikytą plastikų mokymo programą Europoje.
- spręsti konkrečius poreikius ir iššūkius, su kuriais susiduria plastiko sektoriaus įmonės.
- skatinti įvairių suinteresuotųjų šalių, įskaitant universitetų, profesinio mokymo centrų, mokslinių tyrimų įstaigų, pramonės klasterių ir mažųjų bei vidutinių įmonių (MVĮ), bendradarbiavimą.
- mokyti asmenis, turinčius svarbiausius įgūdžių ekologijoje, prisidėti prie tvaresnės ir efektyviau išteklius naudojančios visuomenės kūrimo.
Pagrindiniai aspektai:
- Dėmesys skiriamas praktiniam mokymui, pritaikytam realiems pramonės poreikiams.
- Įvairių suinteresuotųjų šalių, turinčių patirties įvairiose srityse, susivienijimas.
- Akcentuojamas svarbiausių ekologiškų įgūdžių ugdymas tvariai ateičiai.
- 1. Kokius konkrečius modulius ar temas apims mokymo programa?
- Bendrosios žinios apie žiedinę ekonomiką;
- Ekologinis projektavimas ir gyvavimo ciklo vertinimas (LCA);
- Skaitmeniniai įgūdžiai;
- Perdirbimas, upcycling ir downcycling;
- Gamybos procesai;
- Naudotojas ir naudojimas;
- Atkūrimas;
- Verslumas.
Mokymo kursai:
- Požiūris: Individualizuotas mokymas, paremtas individualių poreikių įvertinimu.
- Žingsniai:
- Personalizuoto kurso apibrėžimas: Kiekvienam pareiškėjui sukuriamas individualus kursas, kuriame derinama atitinkama informacija ir mokymo moduliai.
- Kursų pristatymas: Kiekvienas modulis pristatomas panašioje į MOOC paskyrą, kur vertinama pareiškėjo pažanga.
- Įvairūs formatai: Teksto, paveikslėlių, vaizdo įrašų, viktorinų ir interaktyvių elementų naudojimas, kad sudominti besimokančiuosius.
- Interaktyvumas: Veiklos ir vertinimas atliekami taip, kad besimokantieji įsitrauktų ir pasitikrintų supratimą.
- Daugiakalbis palaikymas: Dėl to, kad tikslinė auditorija bus įvairi, turinys siūlomas keliomis kalbomis (be anglų kalbos, visomis partnerių kalbomis: ispanų, portugalų, prancūzų, italų, vokiečių ir lietuvių kalbomis).
- Pažangos stebėjimas: Galimybė naudotojams stebėti savo pažangą ir įvairių modulių užbaigimą.
- Bendruomenės kūrimas: Tokių funkcijų, kaip forumai ir diskusijų lentos įtraukimas, kad skatinti besimokančiųjų sąveiką ir paramą.
- Sertifikavimas: Sėkmingai baigę kiekvieną modulį dalyviai gauna oficialų ir pripažintą sertifikatą.
- 2. Kas dalyvaus kursuose?
Mokymo kursą išbandys studentai ir įmonės darbuotojai, kad įvertintų skirtingus kursus, skirtus skirtingoms tikslinėms grupėms. Mokymo kurso lygiai yra I-VET-VET (pirminis profesinis mokymas ir mokymas profesinio mokymo įstaigų mokiniams), I-VET-HE (pirminis profesinis mokymas ir mokymas aukštųjų mokyklų studentams) ir C-VET (tęstinis profesinis mokymas ir mokymas darbuotojams).
- 3. Kaip projektas užtikrins, kad mokymas būtų prieinamas ir aktualus MVĮ ir studentams?
Kurdami naują mokymo metodą ir mokymosi priemones, tikimės sukurti sistemą (MOOC) su mokymo medžiaga ir ištekliais. Šia sistema galės naudotis mokytojai ir dėstytojai, kad galėtų veiksmingai vesti mokymus ir įgyvendinti mikrokredencialų sistemą įgytoms žinioms ir įgūdžiams pripažinti.
Projekto metu sukurta e. mokymosi platforma suteiks galimybę interaktyviai besimokant sukurti specialistų ir studentų bendruomenę. Visą projekto metu sukurtą medžiagą bet kuriuo metu galės gauti visi platformoje užsiregistravę asmenys.
Dėl šios priežasties e. mokymosi platforma suteikia sinchroninio ir asinchroninio mokymosi galimybes:
- Sinchroninis: įtraukia tokias funkcijas kaip internetiniai seminarai, tiesioginiai pokalbiai ir vaizdo konferencijos, siekiant bendrauti ir diskutuoti realiuoju laiku.
- Asinchroninis: Siūlomos iš anksto įrašytos paskaitos, atsisiunčiama medžiaga, diskusijų forumai ir savaiminio mokymosi veikla siekiant lanksčiai mokytis.
- 4. Kokia yra projekto strategija, susijusi su rezultatais ir rezultatyvumu?
CIRCVET projekto metu sukurti produktai gali stipriai pagerinti plastiko pramonės specialistų įgūdžius ir žinias, prisidėti prie inovacijų kūrimo, atsparumo ir konkurencingumo didinimo.
CIRCVET partneriai ketina įtraukti suinteresuotąsias šalis į visą projekto veiklą po tokių etapų:
1) kai kurių svarbiausių dalyvių sąveikos ir įsipareigojimo užtikrinimas dalyvaujančių partnerių teritorijose.
2) tinklo plėtra, įtraukiant pagrindinius konsorciumui nepriklausančius dalyvius. Siekiant sukurti tokį tinklą bus organizuojamos specialios veiklos, pavyzdžiui, įmonių ir studentų apklausos, komunikacijos ir sklaidos biuleteniai, pranešimai, partnerių dalyvavimas kituose projekto populiarinimo renginiuose.
3) bendradarbiaujant su asocijuotaisiais partneriais dalyvaujančiose šalyse ir regionuose bus rengiami seminarai, kuriuose bus pristatoma ir demonstruojama CIRCVET veikla ir rezultatai.
4) bus vykdomi bandomieji seminarai partnerių lygmeniu, skirti aptarti ir išanalizuoti mokymo medžiagą ir išteklius, įskaitant kursą, jų įgyvendinamumą, pritaikomumą ir galimybę juos pakartoti savo teritorijoje ir už jos ribų.
Partneriai jau surengė keletą renginių, skirtų mokymo kursams populiarinti, įvairiuose regionuose:
- Verslo pusryčiai Kauno regione, Lietuvoje: 19-10-2023 (organizatorius: LINPRA);
- Nacionalinis Mechatronikos konkursas Visagine, Lietuvoje: 2023-10-26 (organizatorius: VTVPMC);
- Verslo pusryčiai Panevėžio regione, Lietuvoje: 2023-11-09 (organizatorius: LINPRA);
- Verslo pusryčiai Klaipėdos regione, Lietuvoje: 2023-11-30 (organizatorius: LINPRA);
- Renginys Vokietijoje: 2024-03-19 (organizatorius: Kunststoff-Institut Lüdenscheid);
- Pažintinės dirbtuvės (workshop’as) Visagine, Lietuvoje: 2024-03-20 (organizatorius: VTVPMC);
- Renginys Marinha Grande, Portugalijoje: 2024-03-22 (organizatorius: CENTIMFE);
- Renginys Prancūzijoje: 2024-04-08 (organizatoriai: Infinitivity Design Lab ir Polymeris);
- Renginys Aleksandrijoje, Italijoje: 2024-04-09 (organizatoriai: Proplast ir HIT);
- Renginys Ispanijoje: 2024-04-10 (organizatorius: AIJU).
Projektas trunka 36 mėnesius ir šiuo metu yra įpusėjęs: prasideda pirmasis parengto turinio bandomasis etapas. Kitų metų pradžioje (2025 m. sausio mėn.) prasidės viso parengto ir apibrėžto turinio patvirtinimo etapas.