Naujienos

Mokytojų, personalo ir mokinių pažintis su dualinio profesinio mokymosi ypatumais Austrijoje

2022-05-19

Šių metų balandžio-gegužės mėnesiais vyko projekto „Pameistrystė - kelias į ekonomikos proveržį“,     Nr. 2019-1-LT01-KA102-060332, mobilumai: mokytojų ir administracijos darbuotojų stebėjimo vizitas bei energetikos sektoriaus mokinių stažuotė Vienoje, Austrijoje.
Austrijos sostinėje 3 mokytojai – Aleksandr Nechaičik, Galina Kopteva ir Dmitrij Novikov atliko penkių dienų darbo stebėjimo vizitą, kurio metu gilino savo profesines žinias, turėjo galimybę susipažinti su naujais, efektyviais dualinio profesinio mokymo metodais, lankėsi profesinėse mokyklose, įmonėse, laisvalaikį skyrė miesto lankytiniems objektams.  
,,Panašaus pobūdžio projekte dalyvavau jau ne pirmą kartą. Nepaisant to, kiekvienas projektas yra kitoks, suteikia naujų žinių ir patirties. Galiu pasidžiaugti ir padėkoti organizatoriams už sklandų kelionės bei darbotvarkės suplanavimą. Vizito metu stengėmės laiką išnaudoti kuo produktyviau ir efektyviau, dalyvaudami programos veikloje, bei lankėme ne vieną turistinį objektą.“ – po kelionės pasakojo automatinių sistemų mehatronikos profesijos mokytojas Dmitrij.  
Kiekviena darbo stebėjimo vizito diena buvo suplanuota taip, kad pakaktų laiko pažintinėms išvykoms į mokymo institucijas, verslo įmones bei susipažinti su miesto įžymybėmis, istoriniais įvykiais ir objektais. Vienos miestas pasižymi turtinga istorija, joje be galo daug lankytinų objektų.
Vizitai įmonėse bei mokymo įstaigose suteikė galimybę palyginti mūsų taikomą pameistrystės mokymo formą su Austrijoje plačiai paplitusiu dualiniu mokymu.
,,Manau, išvyka buvo labai naudinga ir tuo, kad suteikė galimybę praleisti daugiau laiko komandoje, geriau vieni kitus pažinti ir tobulėti drauge.“ – apie darbo stebėjimo vizitą komentavo elektriko profesijos mokytoja Galina Kopteva.  
Tuo tarpu 5 centro mokiniai, besimokantys Energetikos srities specialybių Vienoje atliko trijų savaičių praktiką. Visą tą laiką kartu buvo ir teikė visokeriopą paramą-pagalbą mokinių grupę lydėjusi mokytoja Natalija Oginskienė. Savo įspūdžiais apie stažuotę dalinęsi mokiniai negailėjo atsiliepimų priėmusiai juos atlikti praktiką organizacijai.