Šių metų vasario 17-21 dienomis Visagine ir Pabradėje vyko projekto ,,The Skills for the Digital Future of Plastic Factories: UPSKILL” parengtos mokytojams skirtos mokomosios medžiagos pilotavimas bei mokymai siekiant geriau pažinti plastikų liejimo procesus bei įgyti įgūdžius dirbti su plastikų liejimo įranga, kuria dirbama UAB ,,Intersurgical“. Mokymus bei pilotavimą vedė 3 mokytojai iš ISPA (Alencon plastikos instituto), Prancūzijos, jiems talkino UAB ,,Intersurgical“ ekstruzijos skyriaus vadovas Laimonas Bačkys.
Pirmąją pilotavimo savaitės dieną centre lankėsi ne tik svečiai iš Prancūzijos, bet ir Lietuvos inžinerinės pramonės asociacijos atstovai – projekto ,,Upskill“ koordinatorės Gražina Žardalevičienė ir Lina Giedraitė. Susitikimas prasidėjo Centro direktoriui pasveikinus atvykusius svečius ir pristačius mokyklos veiklas, pasiekimus, perspektyvas, aktualumą dalyvaujant projekto veiklose. Vasario 17 dieną projekto dalyviai lydimi Energetikos sektorinio praktinio mokymo centro vadovo G. Dervinio ir projektų vadovės J. Mikutavičienės lankėsi UAB ,,Visagino Linija“ (SBA koncernas) bei Ignalinos atominės elektrinės Informacijos centre.
Vasario 18 diena buvo skirta metodinės medžiagos analizei, susipažinimui su liejimo procesu teoriniu aspektu, o dvi kitos dienos – mokymams ir bandymams įmonėje ,,Intersurgical“, kur keturiems mūsų centro mokytojams – G. Derviniui, D. Udovičenko, I. Usanin bei D. Novikov ir kitiems pilotavimo dalyviams buvo suteikta galimybė patiems dalyvauti plastikų liejimo procese, pasisemti patirties, atrasti sąlyčio taškus tarp Lietuvoje ir Prancūzijoje taikomų liejimo technikų, technologijų, dalintis neįkainojama patirtimi ateityje siekiant ne tik parengti kokybišką mokamąją medžiagą, bet ir identifikuoti verslo poreikius šiame sektoriuje.
Vasario 21 dieną Centro direktorius, projektų vadovė bei Sektorinio praktinio mokymo centro vadovas Vilniuje, LINPRA būstinėje, dalyvavo pilotavimo savaitės aptarime, kurio metu pristatytos prancūzų mokytojų įžvalgos apie jau parengtą mokymo medžiagą, apie mokymo medžiagos adaptavimo verslo poreikiams svarbą bei planuojamus pokyčius projekto metu parengtoje tarptautinėje plastikų liejimo mašinų derintojo profesinio mokymo programoje.
Šiuo metu visos projekto komandos laukia tolimesni iššūkiai siekiant atlikti plastikų liejimo proceso pilotavimą su Centro mokiniais, tobulinti parengtą programą atsižvelgiant į įmonių poreikius, rengti aukštos kokybės mokymo medžiagą, todėl glaudus bendradarbiavimas su ekspertais iš verslo pusės yra neįkainojama patirtis ir pagrindinis projekto variklis.
Keli Centro dalyvių atsiliepimai apie dalyvavimą pilotavime:
,, Parengtos mokymo medžiagos išbandymas vyko sklandžiai pagal numatytą tvarkaraštį. Mokymo medžiagos dalis, skirta specifinių technologinių procesų mokymui, paliko gerą įspūdį. Partneriai iš Prancūzijos pademonstravo savo parengtą mokymo medžiagos dalį. Tuo pačiu metu tai buvo mūsų, būsimų plastikų liejimo mašinų derintojo profesijos mokytojų, teorinis ir praktinis mokymas. Didžiausią patirtį įgijome besimokydami įmonėje ,,Intersurgical“ Pabradėje. Ten, naudodami specialius simuliatorius, atlikome sistemų ir procesų derinimo užduotis, realioje gamyboje išbandėme ekstruzijos mašinos paleidimo ir plastikinio vamzdelio gamybos procesus, dalyvavome paleidžiant gamybos įrenginį, gaminantį plastiko gaminius pūtimo būdu. Tarp teorinio ir praktinio mokymo diskutavome apie mokymo medžiagos kokybę, turinį bei apimtį. Po diskusijų padarėme išvadas, numatėme, kaip ir kokius pakeitimus bei papildymus reikės atlikti artimiausiu metu. Esu dėkingas vadovams, kolegoms, partneriams ir visiems, prisidėjusiems prie pilotavimo savaitės renginių organizavimo, palaikymo.“ – sako Sektorinio praktinio mokymo centro vadovas G. Dervinis.
,,Buvo labai naudinga sužinoti naujus dalykus, tokius kaip plastiko liejimas. Nes su šiais gaminiais mes susiduriame kiekvieną dieną, bet kaip jie gaminami niekas nežino. Naujos žinios svarbios dėl to, kad mūsų šalyje nėra tokios mokslo institucijos, kuri galėtų apmokyti reikiamų įgūdžių, suteikiančių galimybę mokiniui pabaigus mokslus eiti dirbti tiesiogiai į gamybos sektorių. Visos žinios yra sukauptos įmonėse ir jas galima gauti tik pradėjus dirbti. Šiame pilotavime dalyvavo daug įdomių žmonių. Buvo matoma kad visi dirbantys ir kuriantys mokymo medžiagą labai suinteresuoti padaryti tai kokybiškai.“ – paminėjo automatinių sistemų eksploatavimo mechatroniko profesijos mokytojas Denis Udovičenko.